01 December 2010

Sambil Kemas Blog...

Assalamualaikum / Hai, kawan-kawan!

Sekarang dah nak pukul 4.00 pagi, tapi aku masih tak tidur. Keh3. Sebab siang semalam, aku banyak tidur. Ish3. Laparlah pulak. Ada je roti. Tapi tak mahu makanlah sebab kejap lagi nak tidur. Tak sedap pula kalau tidur lepas makan. Takut pinggang tak ramping. Haha!

Hmm, tadi aku ada kemas-kemas blog. Sambil tu, mestilah aku ada baca blog post aku yang dah berhabuk tu. Hahaha... Bila baca, adoi... Lawaknya. Tak matangnya diri aku masa tu. Oh, korang jangan baca tau. Malu aku nanti. Tapi kalau agak-agak korang tengah sedih dan rasa nak ketawa tu, bacalah. :D

Ada gak terfikir nak buat blog post tu jadi private sebab segan, tapi takpelah. Semua tu kisah lama aku. Aku nak anggap ketidakmatangan dan kesilapan masa lalu aku sebagai pengajaran. Pengajaran tu, bukan untuk aku seorang je, tapi untuk orang lain juga.

"Buang yang keruh, ambil yang jernih."

Oh ya, 3-4 hari ni, aku agak kerap kemas kini blog sebab sekarang ni aku agak tak sibuk. Aku ada jugak fikir untuk terus menulis. Kali ini dengan lebih serius dan konsisten. Ye la, aku ni boleh dikatakan pendiam tapi boleh naik gila jugak kalau tak bercakap selalu. Boleh sakit otak ni. Jadi, dengan menulis apa yang aku fikirkan, bolehlah otak ni bekerja kuat sikit. Stres pun boleh ditangani dengan baik. Lagipun, bila lagi nak guna ilmu penulisan yang cikgu ajar masa sekolah dulu. Masuk universiti belajar engineering. Oh... Confirm berkarat kemahiran menulis ni. Tak mahu jadi macam tu.

Adoi... Lenguhnya lutut kanan nenek. Lutut ni, kenapa entah. Tak boleh duduk atas kerusi lama-lama. Nanti mulalah dia nak sengal. Oh, sekarang bukan sengal je, sakit pun ada. Ok, nenek nak berehat. Esok pagi nak jalan-jalan ke tasik sorang-sorang. Hopefully, I won't be kidnapped by monkeys on the way to the lake tomorrow. Ahaha!

2 comments:

  1. eh, nama blog kita sama la plak hehee.. wah.. UTP ek?
    dekat je dengan kampung aku ni hehee

    ReplyDelete
  2. hai, kembar blog. hehe. sy dh hbs belajar. baru je. salam perkenalan! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...