30 May 2008

Muhasabah Persahabatan 1

SEPATUTNYA, KAWAN SALING MELENGKAPI, MEMBUAT KITA SEMPURNA DAN MEMBUAT KITA YAKIN DENGAN DIRI SENDIRI,TAPI BILA KAWAN ITU MENGGUGAT KEYAKINAN DIRI, LEBIH BAIK JAUHKAN DIRI DARINYA...
-
"akan kubina, apa yang hilang dari diriku setelah terbinanya persahabatan palsu..."
-
"akan kubuktikan, aku mampu... bukan aku nafi akan perlunya aku pada orang lain... cuma, bila aku harus lakukannya seorang diri, aku harus lakukannya tanpa mengharap dan menyusahkan orang lain..."
-
"akan aku bangun, setelah tidur dalam selimut persahabatan yang penuh ironi..."
-
"akan aku teguh"
-
"akan kuhimpun rasionalku..."
-
"setelah beberapa ketika...hidayah dari Allah membisikkan..."
-
"akanku hapuskan kebencianku kepadamu, setelah aku sedar setiap insan punya kelemahan"
-
"moga bahagia di sisi insan yang sentiasa mendamaikan hatimu, kawan..."
-
"maaf kupinta... kerana tidak menjaga persahabatan ini untuk lebih lama lagi... kerana jika aku kembali, aku bagaikan menuntut sesuatu yang tidak layak buatku..."
-
"moga damai selalu, ya sodiqati..."

2 comments:

  1. jangan brantem dengan temennya ya, mbak.
    ntar susah maap-maapannya.
    hari raya masih lama datengnya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...