16 February 2008

Melukut di Tepi Gantang ~ Aishah

Di malam yang sunyi
Dudukku termenung sorang diri
Di jendela sepi
Hingga dinihari
Ku menantikan kepulanganmu
Namunkah kata hanya sekadar
Tinggal kata-kata

Bagaikan melukut di tepi gantang
Begitulah aku di dalam hidupmu
Ada tiada tak memberi kesan
Hanya aku menanggung
Kerinduan..

Dulu pernah kau katakan
Sayang..
Ingin mendengarku berlagu riang
Menawar duka laraku
Lupakan saja derita yang berlalu

Tapi mengapa dirimu, kasih
Ibarat lalang ditiup angin
Kasihmu diracun oleh kata fitnah penuh hina
Hingga kini kau biarkan saja
Diriku menanggung sepi
Dengan irama dukaku
Yang tak bermakna bagimu..

5 comments:

  1. ayat lagu ni sangat mendalam maknanya sehingga membolehkan air mata menitis

    ReplyDelete
  2. [...] The busiest day of the year was December 17th with 100 views. The most popular post that day was Melukut di Tepi Gantang ~ Aishah. [...]

    ReplyDelete
  3. lagu nie btl2 jd pd aq..np orang yg aq syg lbh percayakan orang laen dr aq..adil ke tuk aq???

    ReplyDelete
  4. nurul ain, jangan sedih sgt ye. soal adil ke x tu x timbul. sebaliknya, apa yang jadi kat ain tu dah buktikan si dia tu mcm ne orangnye kan. someone better is waiting for you. insyaAllah.

    ReplyDelete
  5. dayana, sy setuju. gaya bahasa yang baik. juga, mempunyai makna yang mendalam.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...